یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
حسینی

حوزه/ نشست معرفتی با موضوع اهمیت نهج البلاغه در مدرسه علمیه امام‌صادق (ع) شاهرود برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از سمنان، طاهره بداقی، معاونت فرهنگی تربیتی مدرسه از برگزاری نشست معرفتی با موضوع اهمیت نهج البلاغه با کارشناسی حجت الاسلام وحیدرضا حسینی خبر داد.

حسینی افزود: یکی از بزرگ‌ترین غفلت‌های فعالین فرهنگی، کم‌توجهی به گنجینه‌ای ارزشمند به نام نهج البلاغه است در کنار قرآن، این کتاب آسمانی نیز کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد صحیفه سجادیه نیز وضعیتی مشابه، و اندکی وخیم‌تر دارد.

وی گفت: مردم برای تکه‌ای از لباس امیرالمؤمنین باشد تبرک می‌جویند، چرا برای کلام ایشان که از جان و روح او برخواسته است، این‌چنین بی‌تفاوتیم؟

وی اظهار داشت: نهج البلاغه دنیایی از معارف اجتماعی، سیاسی، جهادی و... است ما نباید از این گنجینه عظیم محروم بمانیم حداقل یک‌بار ترجمه کامل نهج البلاغه را بخوانیم این کتاب، برای عموم مردم گفته شده و قابل فهم است.

وی گفت: پیشنهاد می‌کنم روزانه زمانی را به خواندن قرآن و نهج البلاغه اختصاص دهیم چه خسارتی بزرگ‌تر از این که عمرمان بگذرد و با کلام امیرالمؤمنین آشنا نباشیم؟

حسینی در ادامه تصریح کرد: خطبه بیستم نهج البلاغه، یک موعظه ارزشمند است که دل ما را از زنگار گناه پاک می‌کند و هشدار می‌دهد که دنیا فریبنده است و یاد مرگ باعث دوری از لذت‌های حرام می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha